۱۳۸۷ آذر ۳۰, شنبه

هزینه طلاق در ایران


هزینه 70 میلیونی هر طلاق در ایران!
1387/09/28
پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: بروز هر واقعه طلاق در ایران بیش از ‪ 700‬ میلیون ریال هزینه در بردارد.

به گزارش مهر، زهرا محمدی عصر چهارشنبه در نشستی با عنوان "جوانان و ازدواج" در رشت اظهار داشت: این میزان بر اساس میانگین مهریه 60 تا‪ 70 ‬سکه بهار آزادی، خرید جهیزیه، هدایای عروسی، هزینه بررسی پرونده دادگاه، کادوهای ازدواج، هزینه‌های جشن عروسی و عقد برآورده شده است.
وی گفت: هم ‌اکنون نزدیک به ‪ 15‬میلیون جوان در کشور در آستانه سن ازدواج قرار دارند و سن ازدواج یک میلیون جوان ایرانی نیز در حال حاضر به تاخیر افتاده است.
محمدی ادامه داد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن حدود ‪ 35‬درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که بالغ بر 23‬ میلیون نفر از جمعیت کشور، شامل 13 میلیون پسر و 10 میلیون دختر، در سنین ‪ 15‬تا ‪30‬ سال هستند.
این پژوهشگر اظهارداشت: سن جوانان در آستانه ازدواج در کشور هم ‌اکنون ‪ 20‬تا‪ 30 ‬سال است که خانوادهها برای امر ازدواج جوانان خود حساس شده‌اند.
محمدی در ادامه با اشاره به اینکه ترویج ازدواج در سطح جامعه نیازمند یک همت همگانی است افزود: باید از ظرفیتهای خیرین و افراد ذی نفود در بین اقوام و ریش سفیدان در امر ترویج ازدواج جوانان استفاده کرد.
وی بیان داشت: همچنین مدل ایرانی و اسلامی برای امر ازدواج جوانان باید تدوین و برنامه های مناسب فرهنگی وهنری با هدف ترویج ازدواج آسان و کم هزینه در بین خانوادهها تهیه و اجرا شود.

هیچ نظری موجود نیست: